onsdag 20 januari 2010

Ofrivillig sovmorron

Idag känner jag mig inte fullt lika uppäten. Däremot så försov vi oss rätt rejält! För att C var vaken mellan 02:30-3:30 inatt... *gäsp*
Vi vaknade 8:15 (tiden vi vanligtvis brukar börjar klä på oss ytterkläderna =O). Men jag ringde till dagis och sa att vi blir sen och dom är alltid så snäll. Vi var färdiga och inpackade i vagnen 9:20, måste var nått form av rekord!
Tänk er vad som ska göras, byta blöjor och klä på (välja kläder till) 2 barn, fixa frukost till alla 3 och sen se till att alla få i sig sin frukost (vilket inte alltid är så lätt), borsta tänderna, hitta alla ytterkläder och packa dagisväskan. Sen ska det kläs på och ta ut vagnen, i med åkpåsen (den tar jag alltid in så den inte ska vara så kall för vagnen står i förrådet), ut med C i vagnen så han inte dör av värmeslag och samtidigt försöka få S att inte gå ut på trappen (hon hade inte fått på sig skorna än). På med hennes stövlar och sen ut i vagnen, inte glömma dagisväskan eller att låsa dörren. Sen tar det ca 20 min att gå till dagis!
Det var vår morgon!! =)

Inga kommentarer: