onsdag 20 januari 2010

Kalasmat

D är nog den mest obeslutsammaste (finns det ordet?) människan jag känner, men jag ville ändå att han skulle få något gott till middag på sin födelsedag. Så jag föreslog hemmagjord kebabpizza! Han tyckte det lät jättegott!


Vi körde fuskvarianten och köpte färdig deg, för dagen till ära hade vi tvättstugan också! Grattis liksom...


Till pizzan hade vi vitlökssås och jag åt saltgurka!! Jag älskar saltgurka, men bara i kombination med kebab och vitlökssås! MUMS! Ni måste bara prova för det är supergott =) Jag är en sån som ber om extra gurka när jag käkar kebab eller falafel!

Och som att denna kaloribomb inte var nog så fick D semlor (att göra en hel tårta till 2 pers kändes ganska over-kill) nu på kvällskvisten när barnen somnat. Nu sitter han och tittar på handboll (Jess: långa karlar som hoppar omkring efter en boll, what's up with THAT??) och mumsar semla eller fastlagsbulle vilket ni helst kallar det =)

2 kommentarer:

Anneli sa...

Grattis till bäste Daniel!!!

Ordet du söker är ambivalent, haha. Jag vet för jag lider också av det ;)

Jessica sa...

Hahahaha, eller hur!?! De ser ju bara dumma ut och INGENTING annat!!! Jag noterade sen igår att det var det M satt och tittade på också (det var inte hockey som jag trodde). Kom igen nu liksom; man måste inte titta på allt som heter sport! Dravel skulle jag vilja kalla det!!
Härligt att ni haft så där lite lagom småmysigt födelsedagsfirande i alla fall, maten såg god ut. :-) Semlor är jag inte så mycket för själv, men det är ju perfekt när man bara är två! :-)

Ps. Jag och Daniel lider nog av en släng av samma sjukdom då - jag har också beslutsångerst nästan jämt!