torsdag 18 mars 2010

Kilon hit och dit

Det verkar som att torsdagar blir min vägdag från och med nu.
På en vecka har jag gått ner 2,2kg *woohooo*
Sen den 2 mars (min startdag) har jag gått ner 3,8kg (på 16 dagar).
Jag hoppas att min kropp fortsätter samarbeta med mig. Men nu ska jag verkligen låta bli vågen mer än kanske en koll på måndagar hur det går. Fram tills nu har jag vägt mig nästan varje dag. Men nu blir det torsdagar så att jag liksom får mer än ett par hekto här och där i resultat varje gång.

Om jag ska räkna från när jag vägde som mest, vilket var sommaren 2006, så har jag gått ner 20kg idag =O
Om jag räknar från när jag startade i slutet av maj-09 så har jag gått ner 12,4kg.
Nu har jag 5,1kg kvar till nytt 10-tal =P

2 kommentarer:

carro sa...

GRATTIS! Vad skönt att tappa kilon!!
Släng ut vågen om du inte klarar av att låta bli den =)
1 gång i veckan är perfekt att väga sig!

Sanna Sandberg sa...

Heja Heja! Duktigt jobbat! Jag har också (äntligen) tagit tag i vikten igen. Känner mig överlag mycket mer positiv och uppåt nu då vi flyttat, så jag orkar också bättre. Men tänker inte gå med i nå klubbar, eller nån viktminskningstråd på FL denna gång. :P Det ger mig bara ångest och gör att jag känner mig misslyckad om det inte går så bra.
*många kramar*