torsdag 31 december 2009

Testing testing

Idag ska vi göra ett test!
Vi ska inte låta S sova middag i förhoppningen att hon inte ska vara så jäkla svår nattad. Hon håller på i evigheters evigheter och babblar och far runt i sin säng, skriker och har sig. Vi är så less på att natta henne. Så nu ska vi se om det är dax att ge upp vilan på dagarna, iallafall när hon är hemma och sen dra ner det till 1 timme max på dagis. Vi kan ju experimentera lite nu undertiden D har semester och se hur det går. Inte lika lätt för mig när jag är ensam med båda.

Så nu är S och D ute och utforskar lekplatsen på skolan (vi kan aldrig vara där annars). Hoppas att hon liksom glömmer bort att hon brukar vara trött vid det här laget.

1 kommentar:

carro sa...

Oj lycka till med att hålla sierra vaken! Brukar ju bli att dem däckar i middagen och är sjuhelsikes gnälliga hela dagen! Usch hoppas det går bra!

Anledningen till att jag är orolig över detta med barn är ju förstås pga johan. Han vill vänta 10 år till! Men det vill inte jag och det kommer kännas som att det är mitt fel allting sen när man har det jobbigt med barnet... Om vi bråkar och så, så har jag bara mig själv att skylla känns det som. Men jag håller hoppet uppe, att han ska klara av att bli en man, att växa upp! Gott nytt!