lördag 5 december 2009

Sparar tid

Då var städskrubben påfylld för månaden!
Vi åker ner till Trelleborg en gång i månaden för att handla på ÖB och Willys (det finns Willys i Vellinge med, men inget ÖB). Idag tog vi varsin unge i varsin kundvagn och gick in i varsin butik. Jag och C tog ÖB-rundan!
Jag fick med mig allt vi kunde tänkas behöva fylla på under månaden. Duschcreme, schampoo, tandkräm, Allrent till golvet, spolglans till diskmaskinen... Ja, you get the point!
Skulle köpa nån julgardin (och vaxduk till bordet för S envisas med att rita på bordet, men dom hade inte) till köket men det fanns inte. Får nog ta och beställa den jag hittade på ellos.se ändå. Den var ljus och fin =)
Lillfis var så snäll hela tiden! Han satt så fint och sa inte ett ljud =) Mammas älskling!
D och S var inne på Willys och lyckades bli klara precis samtidigt som vi! Snacka om tidseffektivt att dela på sig så! Vi kom hem igen lagom till mellisdax.

Förresten!!

1 kommentar:

Joanne sa...

Ja det var riktigt skönt att kunna sätta ALLA leksaker på ett ställe (förutom lite som hon har i sitt rum på övervåningen). Sen har jag tagit kort på det som är i de olika plastbackarna och så ska jag skriva ut de på A4 och sätta i plastfickor på utsidan av backarna. Så att Selma kan SE vad som ska vara i vilken back. Sen har vi tänkt bli lite mer hårda på att leksakerna ska städas upp innan läggdags, allra minst så SKA de vara inne i hennes hörna. Märks det att vi är trötta på alla saker som dras ut i hela huset? Smart grej ni gjorde med handlingen förresten! Vi har tyvärr inget ÖB här, låter ju billigt och bra att kunna köpa rengöringsmedel och sånt där.